CERERE DE AVIZ 2026,
De la 01.10.2025, a inceput avizarea pentru anul 2026.
Cerere eliberare Aviz anual pentru autorizarea exercitării profesiei pentru anul 2026.
Acte necesare:
2. Adeverinta de la angajator sau Revisal,
3. Asigurare malpraxis,
4. Credite, minim 30
_________________
ANUNȚ PRIVIND ELIBERAREA AVIZELOR PENTRU ANUL 2026
Vă informăm că începând cu data de 1 OCTOMBRIE 2025 începe acțiunea de eliberare a AVIZELOR de liberă practică pentru anul 2025 in urma programarii telefonice,telefon 0247421206 ,interval orar zilnic 09,00-13,00.
Membrii OAMGMAMR pot solicita avizul pentru anul 2026 in perioada 01.10.2025 – 31.12.2025.
Pentru a preîntâmpina aglomerația în luna Decembrie 2025 sau în luna Ianuarie 2026, vă rugăm să aduceți DOSARUL cu actele necesare pentru eliberarea AVIZULUI 2026 începând cu 01.10.2025.
- Avizul anual se eliberează la cerere, cu valabilitate de la data începerii activității profesionale, a reluării activității profesionale după o perioadă de suspendare sau în ultimul trimestru al anului în curs, pentru anul următor, dacă solicitantul face dovada îndeplinirii cumulative a condiţiilor de exercitare legală a profesiei.
- Avizul anual se emite în termen de cel mult 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în urma verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute mai jos.
- Avizul anual este valabil până la data de 31 decembrie a anului pentru care a fost emis, cu condiția menținerii valabilității documentelor care au fost anexate cererii și dacă nu intervin situații care să impună modificarea, completarea sau predarea avizului la filiala emitentă.
- În cazul membrilor OAMGMAMR, care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile pentru eliberarea avizului anual și a celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data îndeplinirii tuturor cerințelor legale.
- Pentru obținerea avizului pentru anul 2026, membrii OAMGMAMR – Filiala Teleorman completează cererea tip (Cerere eliberare Aviz pentru exercitarea profesiei /an 2025) și anexează toate documentele solicitate în cerere, după caz.
Cererea tip de eliberare Aviz pentru exercitarea profesiei /an 2026 se poate descărca de pe site-ul filialei .
- Informații privind realizarea numărului minim de credite de educație medicală continuă :
„Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei. Sunt exceptaţi de la obligativitatea de a acumula creditele stabilite pentru un an calendaristic membrii OAMGMAMR care au profesat o perioadă mai mică de şase luni în anul calendaristic respectiv şi asistenţii medicali nevăzători”, precizează Programul Naţional de Educaţie Medicală Continuă.
Membrii OAMGMAMR care nu au realizat numărul de credite obligatoriu pentru anul 2025 pot să urmeze cursurile GRATUIT pe platforma de cursuri OAMGMAMR NAȚIONAL :
Referitor la asigurarea de malpraxis:
– Valoarea minimă a riscului asigurat va fi conform Hotărârii nr 20/30.08.2023 privind stabilirea valorii minime asigurate pentru încheierea asigurării de răspunderea civilă pentru greșeli în activitatea profesională pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim salarial, indepedent sau de voluntariat.
Art. 1. – Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care îşi exercită profesia de asistent medicali generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim salarial sau de voluntariat vor încheia asigurări de răspundere civilă în domeniul medical la o valoare minimă a riscului asigurat, după cum urmează:
a) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţile sanitare cu paturi, centre de primire urgenţe şi unităţi de primiri urgenţe, servicii de ambulanțe, echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro;
b) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale, laboratoare, echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro;
c) asistenţii de farmacie din farmaciile cu circuit deschis, asistenţii medicali specialitatea igienă şi sănătate publică și asistenții care își desfășoară activitatea în institute de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro.
Art. 2. – Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care îşi exercită profesia în regim indepedent, în calitate de persoană fizică indepedentă sau de titulari de cabinete de practică indepedentă, vor încheia asigurări de răspundere civilă profesională la o valoare minimă a riscului asigurat, echivalentul în lei a sumei de 20.000 euro.
Art. 3. – Asigurările de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională se vor încheia numai cu societăţi de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară – Sectorul asigurări.
Art. 4. – Valorile prevăzute la art. 1 și 2 sunt valori minime obligatorii, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali având libertatea ca, în funcţie de specificul locului de muncă şi activităţilor efectiv desfăşurate, să încheie contracte de asigurare pentru răspundere civilă profesională la valori mai mari.
NU vom prelua dosare cu asigurări incomplete pentru anul 2026!
DOCUMENTELE CARE SE ANEXEAZĂ CERERII PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL
I. Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în regim salarial sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia;
b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru întreg anul pentru care se solicită avizul;
c) Unul dintre următoarele documente care atestă exercitarea legală a profesiei în regim salarial:
i. Contractul individual de muncă (doar la angajare) sau actele adiționale la contractul individual de muncă (dacă s-au produs modificări în derularea contractului individual de muncă);
ii. Raport per salariat din REVISAL-REGES semnat și datat, emis în luna în care se solicită eliberarea avizului pentru solicitanții cărora nu li se reține cotizația de membru pe stat de plată;
iii. Adeverință de la angajator,inregistrata si stampilata, în care să se precizeze funcția și locul de muncă, eventualele mutații intervenite și data de la care au apărut modificării ale condițiilor contractuale (modificări de normă, salariale etc), salariul de bază la data emiterii adeverinței – după caz;
d) realizarea numarului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs ;
e) Dovada achitării la zi a cotizației de membru, cu excepția cazului în care cotizația este reținută lunar de către angajator pe ștatul de plată;
f) Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali pensionari si pentru cei care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.
g) Pentru cei care detin doua locuri de munca adeverinta de salariat si asigurare de mall praxis pentru ambele locuri de munca.
- Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării în regim independent a profesiei, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia independent;
b) Copia asigurării de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întreg anul pentru care se solicită avizul,
c) Contractul sau contractele de prestări servicii încheiate cu unități sanitare/ instituții/furnizori din sistemul public sau privat de sănătate, autorizați conform legii, în vederea furnizării de servicii de îngrijiri medicale, potrivit calificării profesionale dobândite și fișei de atribuții a asistentului medical generalist, moașei, asistentului medical care exercită profesia în calitate de persoana fizică independentă;
d) Certificatul de înregistrare a cabinetului de practică independentă eliberat de Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de titular al cabinetului de practică independentă.
e) Certificatul cu Codul de înregistrare fiscală (CIF) de la ANAF, pentru a exercita profesia în calitate de persoana fizică independentă – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de persoana fizică independentă;
f) realizarea numarului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs
- Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitarii profesiei în regim de voluntariat sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia în calitate de voluntar;
b) Copia asigurării de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întrega durată a contractului de voluntariat;
c) Copia contractului de voluntariat încheiat cu unitatea care organizează și administrează activități de voluntariat și fișa de atribuții a voluntarului;
d) Dovada achitării la zi a cotizației (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei).
PREŞEDINTE OAMGMAMR – TELEORMAN ,
TOMA SOFICA
______________
Anunt privind locul de defasurare al examenului de Grad Principal, Sesiunea 2025
Examenul de Grad Principal ,sesiunea 2025, pentru toate specialitatile se va desfasura in data de 04.09.2024,
În incinta Liceului Tehnologic ,,Nicolae Balcescu” – Alexandria, Str.Libertatii nr.69, in Sala de Festivitati.
Începand cu ora 8.00 candidatii sunt rugati sa fie prezenti in curtea liceului avind asupra lor cartea de identitate.
Intrarea candidatilor in sala de examen se face in intervalul 8.30-8.45 pe baza CI si a tabelului cu candidatii admisi in urma selectiei dosarelor sa sustina examenul de grad principal .Candidatii vor fi indrumati catre sala de examen pentru a ocupa locurile .
Examenul incepe la ora 10.00 si dureaza doua ore.
Anunt privind locul de defasurare al examenului de GP
______________
GRAD PRINCIPAL 2025
Anunț privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2025
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2025, in conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.
1. Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
2. Documente necesare înscrierii:
La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:
a)cererea de înscriere, cu datele de contact, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie;
b)copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;
c)copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere, candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primeşte documentele să certifice “în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
d) copia atestatului de echivalare, după caz;
e) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate, însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere a calificării în România;
f)adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:
- experienţa profesională de minimum 5 ani la data susţinerii examenului, cumulată în specialitatea în care a profesat cu titlul de soră medicală/oficiant medical (M) şi asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condiţiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);
- La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obţinut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, cu modificările şi completările ulterioare, ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 942/2017 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţii medicali, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.076/2019 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali, pot participa şi asistenţii medicali generalişti, asistenţii medicali de pediatrie, asistenţii medicali de farmacie, asistenţii medicali de laborator şi asistenţii medicali de igienă care fac dovada încadrării, în condiţiile legii, în funcţia de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parţial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susţinere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialităţii respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriţie şi dietetică, de igienă şi sănătate publică de farmacie.
g) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
h) dovada plăţii sumei de participare la examen.
Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul de lucru efectiv prestat.
În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie, documentele emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat, precum şi o copie a traducerii autorizate a acestor documente.
Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.
3. Examenul se va susține în data de 04.09.2025, pentru toate specialitățile.
4. Înscrierile la examen se fac în perioada 07 – 30.07.2025, pentru toate specialităţile, la sediul OAMGMAMR Filiala Teleorman,in intervalul orar 09.00 – 14.00
5. Cuantumul sumei de participare la examen este de 150 lei/participant. Suma de participare se va plăti în contul filialei OAMGMAMR Filiala Teleorman
-Cont OAMGMAMR Filiala Teleorman : RO 95 BRDE 350 SV 12885443500
Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2025”
Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa:
https://www.oamr.ro/tematica-grad-principal-sesiunea-2025/
Examenul de grad principal – sesiunea 2025, se va desfășura la nivel național în data de 04.09.2025 pentru toate specialitățile (asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali).
______________
ANUNȚ IMPORTANT!!!
Acte necesare pentru eliberarea Certificatului de membru
1. Copie CI, copie certificat de nastere, casatorie
2. Copie diploma Scoala postliceala si copie foaie matricola
3. Copie diploma de bacalaureat si copie foaie matricola
4. Certificat cazier judiciar
5. Adeverinta care atesta starea de sanatate
6. Aviz psihologic
7. Taxa de inscriere – 100 RON
8. Dosar de carton
______________
REGULAMENT
Gala Asistenților Medicali – Editia I,
8 MAI 2025
Premii de Excelență în asistența medicală ale OAMGMAMR – Filiala Teleorman
- DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1. ”Premiile de excelență în asistență medicală ale Ordinului Asistențior Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România- Filiala Teleorman ” reprezintă distincții profesionale dedicate asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali, membri ai OAMGMAMR – Filiala Teleorman, care contribuie în mod esential la dezvoltarea și consolidarea profesiei, își îndeplinesc misiunea cu profesionalism, dețin profunde cunoștințe despre nevoile de îngrijire, îngrijorările și preocupările pacienților și familiilor acestora, excelează în activitatea profesională.
Art. 2. Ceremonia de decernare a premiilor va avea loc în cadrul Galei „Premiile de excelență în asistență medicală ale OAMGMAMR- Filiala Teleorman ” — Ediția l, organizată în data de 8. MAI.2025.
Art. 3. OAMGMAMR Filiala Teleorman organizează evenimentul pentru a recompensa excelența în profesie. Vor fi premiați colegii asistenți medicali din orice specialitate pentru acte deosebite care să ateste temeritatea, spiritul de sacrificiu, perseverența și profesionalismul de excepție.
Art. 4. Premiile se acordă pentru următoarele secțiuni:
I. Premii de excelentă :
- 5 Premii pentru întreaga activitate, dăruire și implicare în dezvoltarea profesiei de asistent medical
- Premiul de Înaltă Apreciere pentru cea mai buna sefa – ”Leader în profesie”
- Premiul pentru implicare în sprijinul comunității
- Premiul pentru cea mai bună ”Echipă de îngrijiri” – Profesioniști în îngrijiri de calitate
- Premiul pentru cea mai bună colega
- Premiul de popularitate
II. Premii speciale :
- Premiul Special al Juriului pentru ,, Asistentul anului ”
Art. 5. Pot fi nominalizați doar asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, membri ai OAMGMAMR- Filiala Teleorman, individual sau în echipă, în funcție de specificul fiecărei secțiuni prevăzute în art. 4.
Art. 6. Nominalizările sunt obligatorii la toate secțiunile, membri juriului având posibilitatea de a acorda mai multe premii la aceiași secțiune sau premii speciale.
Art. 7. Candidații la Secțiunea Premiul pentru întreaga activitate, dăruire și implicare în dezvoltarea profesiei de asistent medical pot fi nominalizați dintre asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, membrii ai filialei Teleorman , cu peste 15 de ani vechime în activitatea profesionalăsi evaluati dupa urmatoarele criterii:
Calități personale:
- Integritate – cât de sincer este cineva;
- Diversitate – cât de mult acceptă diferențele dintre el și colegi;
- Inițitivă – cât de mult preia inițiativa în organizarea activităților din afara spațiului de muncă;
- Inovație – cât de multe idei noi are;
- Respect – cât de respectat este, dar mai ales cât de mult îi respectă pe cei din jur;
- Dezvoltare – cât de dornic este să se perfecționeze, pe orice plan.
30 puncte
Calități profesionale:
- Relații interpersonale – spiritul de echipă și comunicarea cu colegii;
- Calitatea muncii depuse – dacă își îndeplinește atribuțiile cu profesionalism;
- Cumpătare – folosirea într-un mod cumpătat a resurselor pe care le are la îndemână, fără a face risipă sau a lua acasă;
- Cât de disponibil este să muncească – dacă se prezintă la timp la program și face ore suplimentare;
- Productivitate – câte cazuri rezolvate are și cât de mult lucrează efectiv în timpul petrecut la muncă;
- Cunoștințe – modul în care înțelege ce are de făcut, ce și cum anume împărtășește din cunoștințele lui restului colegilor.
30 puncte
Cerințe esențiale la locul de muncă
- Îndatoriri– realizarea sarcinilor profesionale în concordanță cu politicile interne;
- Sănătate și siguranță– are grijă să nu se prezinte la muncă bolnav, pentru că îi pasă de siguranța pacienților, a vizitatorilor și a colegilor;
- Profesionalism– Întâmpină fiecare pacient, vizitator și coleg într-o manieră profesională;
- Eficiență– anticipează nevoile personalului medical, ale pacienților, vizitatorilor și colegilor;
- Dezvoltare continuă– profită de traininguri, conferințe și seminarii, întrucât domeniul medical este unul în continuă dezvoltare și dorește să țină pasul cu cele mai noi studii și tehnologii.
40 puncte
Art. 8. Candidații la Secțiunea Premiul de Înaltă Apreciere pentru cea mai buna sefa – ”Leadership în profesie” pot fi nominalizați dintre asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, membrii ai filialei Teleorman , cu peste 5 de ani vechime în funcția de director de îngrijiri, asistent șef sau asistent coordonator.
Criterii de evaluare:
– viziune, energie, autoritate- 10 puncte
-combinatie de succes intre personalitate, experienta de viata si abilitati 10 puncte
Personale
-profesionalism , empatie ,cooperaree 10 puncte
– a lua decizii,atentie,capacitate de analiza si sinteza 10 puncte
– a comunica,spirit de echipa ,adaptabilitate la situatii noi , 10 puncte
-a influența si a oferi sprijin 10 puncte
-spirit de echipa ,responsabilitate 10 puncte
-creativitate ,seriozitate 10 puncte
-confidentialitate si obiectivitate 10 puncte
– indeminare,promtitudine 10 puncte
Art. 9. Candidatii la Premiul pentru implicare în sprijinul comunității pot fi asistenti medicali generalisti,moase sau asistenti medicali incadrati in farmacii cu circuit deschis,asistenti medicali comunitari sau asistenti medicali din cabinetele de medicina de familie.
Criterii de evaluare :
-Profesionalism – a se comporta ca un asistent medical profesionist, interes pentru dezvoltarea profesională continuă; 10 puncte
– Valori și etică – aplică principiile și valorile profesiei în practica profesională;
10 puncte
– diversitate și egalitate – recunoaște și acceptă diversitatea și aplică practici non-discriminatorii și non-opresive în practică; 10 puncte
– drepturi, justiție și bunăstare – utilizează o practică bazată pe drepturi în promovarea justiției sociale și economice; 10 puncte
– cunoștințe – dezvoltă și aplică cunoștințe relevante din asistența socială și din alte domenii conexe, dar și din experiența profesională; 10 puncte
– reflecție critică și analiză – aplică o atitudine critică și justifică deciziile profesionale;
10 puncte
– abilități și intervenții – utilizează judecata profesională și autoritatea în lucrul cu indivizii, familiile și comunitățile, asigură suport, promovează autonomia și capacitarea beneficiarilor; 10 puncte
– context și organizații – se implică și stimulează dezvoltarea contextului organizațional, dezvoltarea politicilor sociale, acționează în medii organizaționale diverse și trans-organizațional; · 10 puncte
-leardership profesional – promovează profesia și misiunea asistenței medicale, își asumă responsabilitatea dezvoltării profesionale a celorlalți. 10 puncte
-abilitatea de a învăța din feed-back și supervizare, demonstrarea cunoașterii valorilor, teoriilor și practicilor specifice asistenței medicale la locul de practică; 10 puncte
Art.10. Echipele de asistenti medicali candidate la Premiul pentru cea mai bună ”Echipă de îngrijiri” – Profesioniști în îngrijiri de calitate pot fi nominalizate cele care au un număr de minim 5 membri si va cuprinde pe lângă informațiile relevante privind activitatea desfășurată și numele tuturor membrilor echipei.
Criterii de evaluare:
-indeplinirea obiectivelor: Specifice, Măsurabile, Adecvate scopului Realiste, realizabile, Timp (limită de timp) 50 puncte
-climatul de lucru 10 puncte
-performanta echipei 10 puncte
-performanta individuala 10 puncte
-stabilitatea angajatilor 10 puncte
-reputatia 10 puncte
Art. 11. Candidatii la Premiul pentru cea mai bună colega pot fi asistenti medicali generalisti,moase sau asistenti medicali ,membrii ai unei echipe medicale cu cel putin 5 membrii .
Criterii de evaluare :
- Abilitatea de a interacționa cu cei din jur 10 puncte
- Abilități de comunicare 10 puncte
- Răbdare cu ceilalți 10 puncte
- Încrederea în ceilalți 10 puncte
- Să știi când și cum să îți arăți empatia 10 puncte
- Ascultare activă,ajutor 10 puncte
- Interes față de ceilalți,perseverenta 10 puncte
- Flexibilitate, Inițiativa 10 puncte
- Judecata 10 puncte
- Persuasiune,bunatate 10 puncte
Art. 12. Candidatii la Premiul de popularitate pot fi asistenti medicali generalisti,moase sau asistenti medicali care prin activitatea desfășurată dovedesc devotamentul lor față de profesie și oameni ,care contribuie în mod esențial la dezvoltarea și consolidarea profesiei, își îndeplinesc misiunea cu profesionalism, dețin cunoștințe solide despre nevoile de îngrijire ale pacienților, comunicare și consiliere pentru pacienți și familiile acestora, excelează în activitatea profesională.
Intelepciunea, Curajul,Indrazneala 10 puncte
Creativitatea, Perspectiva. 10 puncte
Curiozitatea, Energia. Viata 10 puncte
Judecata sau discernamantul, Prudenta,Autocontrolul. 10 puncte
Dragostea pentru invatare. 10 puncte
Perseverenta,Sinceritatea. 10 puncte
Umanitatea,Bunatatea,Iubirea, Spiritualitatea, Umorul 10 puncte
Inteligenta sociala,Cumpatarea, Justitia, Corectitudinea. 10 puncte
Iertarea,Modestia, Recunostinta. 10 puncte
Spiritul de echipa ,Leadershipul, Aprecierea frumusetii si a excelentei 10 puncte
Art. 13 Candidatii pentru Premiul Special al Juriului ,, Asistentul anului” pot fi asistenti medicali generalisti,moase sau asistenti medicali care să se fi remarcat pentru:
-abordarea superioară asupra situațiilor dificile, 10 puncte
– realizarea de acte deosebite în timpul activității profesionale, 10 puncte
-inaltă performanță în acordarea îngrijirilor de sănătate, 10 puncte
-activităţi de leadership, 10 puncte
-activități de cercetare și creștere a calității vieții pacienților și colegilor de echipă,
10 puncte
-activități de suport pentru pacient, cu rezultate remarcabile dovedite prin creşterea calităţii vieţii pacienţilor, 10 puncte
– exemple de conduită profesională, care sunt modele de urmat și care sunt recunoscuți ca mentori. 10 puncte
-spirit de echipa ,responsabilitate 10 puncte
-creativitate ,seriozitate 10 puncte –dezvoltare continuă – profită de traininguri, conferințe și seminarii, întrucât domeniul medical este unul în continuă dezvoltare și dorește să țină pasul cu cele mai noi studii și tehnologii 10 puncte
Art. 14. Nominalizările se vor efectua începând cu data de 01.01.2025, conform Calendarului
Art.15. Nu se percepe taxă de participare iar candidații nominalizați trebuie să se fi remarcat pentru abordarea superioară asupra situațiilor dificile, realizarea de acte deosebite în timpul activității profesionale, activități de leadreship, activități de cercetare și creștere a calității vieții pacienților, etc.
- COMPONENȚA Șl ATRIBUȚIILE JURIULUI
Art. 16. Componența juriului :
- Juriul este alcătuit din membrii Consiliului Județean al OAMGMAMR — Filiala Teleorman , nominalizați de președintele Filialei Teleorman a OAMGMAMR in urma propunerilor din cadrul sedintei CJ din data de 30.09.2024
- Președintele Juriului este o persoană desemnată de membrii Comisiei de jurizare .
- Secretarul juriului va fi desemnat de către Biroul Consiliului Județean Teleorman al OAMGMAMR.
- Numărul membrilor juriului este impar, iar secretarul juriului nu are drept de vot
- Membrii juriului nu pot fi nominalizați la niciuna dintre secțiuni,dar pot nominaliza asistenti medicali .
Art. 17. Juriul are următoarele atributii :
> promovează evenimentul și asigură vizibilitatea acestuia;
respectă termenele stabilite de realizare a acțiunilor și transmitere a informatiilor;
> respectă prevederile prezentului regulament;
asigură tuturor participanților dreptul la o jurizare corectă;
evaluează, selectează și deliberează cu privire la participanții și caștigătorii pentru fiecare secțiune, în baza criteriilor prezentului regulament și împreună cu secretarul juriului, întocmește procesul verbal cu rezultatul final al jurizării;
> prin secretarul juriului înștiințează persoanele nominalizate și solicită acestora confirmarea participării;
> păstrează confidențialitatea asupra tuturor datelor din dosarele de înscriere; păstrează confidențialitatea asupra procesului de jurizare și rezultatele acestuia, până când acestea vor fi făcute publice în cadrul Galei Premiilor de Excelență în asistență medicală ale OAMGMAMR- Filiala Teleorman , în data de 09.Mai.2024.
- MODALITĂȚI DE NOMINALIZARE
Art. 18. Nominalizările pot fi efectuate de membrii activi ai OAMGMAMR — Filiala Teleorman , reprezentanți ai unităților medicale, medici, pacienți și familiile acestora.
Art. 19. Propunerile pentru nominalizare se depun fie în format fizic la secretariatul Juriului la sediul Filialei Teleorman a OAMGMAMR (în programul de lucru cu publicul) — secretariatul juriului Galei ” Premiilor de Excelență în asistență medicală ale OAMGMAMR – Filiala Teleorman ” sau on-line, la adresa de e-mail [email protected] , prin completarea și depunerea Formularului de Înscriere, prevăzut în Anexa l, însoțit de o Scrisoare de motivare (maxim două pagini), care să scoată în evidență, într-o formă concisă și clară, contribuția semnificativă adusă de persoana propusă în domeniul vizat de secțiunea pentru care se face nominalizarea.
Formularul de înscriere și Scrisoarea de motivare vor fi semnate și datate de autor/inițiator, transmiterea online se va face în format pdf. (scanat).
Art.20. Pentru ca nominalizarea să fie declarată admisă candidații trebuie să se încadreze în secțiunea pentru care s-a făcut nominalizarea, să nu fi fost sancționati profesional de organizator sau de angajator, iar documentele depuse trebuie să respecte prevederile prezentului regulament.
Art. 21. În cazul nominalizării unei echipe, Scrisoarea de motivare va cuprinde pe lângă informațiile relevante privind activitatea desfășurată și numele membrilor echipei (minim 5 membri).
Art. 22. După transmiterea documentelor prevăzute la art. 19, nominalizarea va fi confirmată de către juriu, prin trimiterea unui mesaj electronic către candidați / persoana de contact în cazul nominalizării unei echipe.
Art. 23. Juriul poate solicita informații sau recomandări suplimentare referitoare la activitatea profesională a candidaților.
Art. 24. Dosarele candidaților înscriși vor fi analizate de fiecare membru al juriului, iar candidații care vor acumula cel mai mare număr de voturi vor fi declarați câștigători.
Art. 25. Punctajul final pentru candidaturile înscrise va fi stabilit astfel:
- fiecare membru al juriului va acorda un punctaj de la 1 la 100 pentru fiecre candidatură;
- punctajul final pentru fiecare candidat se calculează ca medie aritmetică a punctajelor celor 5 membri ai juriului;
- în caz de punctaj egal, juriul va decide departajarea prin vot direct.
Art. 26. Rezultatele procesului de jurizare vor fi făcute publice doar în cadrul Galei Premiilor de Excelență în asistență medicală ale OAMGMAMR- Filiala Teleorman, în data de 09.Mai.2025, până la această dată rezultatul fiind confidențial.
Art. 27. Nu se admit contestații cu privire la rezultatul jurizării.
Art. 28. Premiile acordate de către organizator în cadrul festivității de premiere au caracter onorific, distincțiile acordate pot fi însoțite și de premii cu valoare materială/patrimonială. Premiile acordate nu pot fi cedate altor participanți, nu pot fi înlocuite cu alte premii și nici nu se poate acorda contravaloarea lor în bani.
Art. 29. În situația în care câștigătorul unei secțiuni nu poate fi prezent la decernarea premiilor, el poate delega sau împuternici, sub semnătură privată, o altă persoană pentru a-i ridica premiul.
Art. 30. Calendarul „ Premiilor de Excelență în asistență medicală ale OAMGMAMR Filiala Teleorman ” 2025 :
Înscrieri I Nominalizări : 01.01.2025 — 30.04.2025
> Verificarea și validarea dosarelor candidaților înscriși :
30.04.2025 — 05.05.2025
> Jurizare : 05.05.2025 – 07.05.2025
> Înmânarea premiilor — în data 08.05.2025 în cadrul Galei Premiilor de Excelentă în asistență medicală ale OAMGMAMR- Filiala Teleorman.
BIROUL CONSILIULUI JUDETEAN OAMGMAMR FILIALA TELEORMAN
TOMA SOFICA – PRESEDINTE
GAVANESCU NINEL – VICEPRESEDINTE
PADUROIU CRISTINA ADELINA – VICEPRESEDINTE
COJOCARU ADRIANA – SECRETAR
______________
ANUNȚ IMPORTANT!!!
Stimați colegi,
În semn de omagiu față de asistenții medicali care fac din vocația lor o artă, OAMGMAMR – Filiala Teleorman vă anunță cu entuziasm că organizează o Gală de premiere în onoarea asistenților medicali.
Un eveniment de gală rămâne cel mai bun mod de a celebra comunitatea profesională a asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali, membri ai OAMGMAMR – Filiala Teleorman.
Vă așteptăm ca în perioada 01.01.2025 – 30.04.2025, să transmiteți în număr cât mai mare, propuneri / nominalizări pe baza Regulamentului Galei Asistenților Medicali ai OAMGMAMR – Filiala Teleorman – Ediția I – 2025.
Așteptăm cu nerăbdare să vă onorăm eforturile și contribuțiile semnificative la sistemul medical.
Urmați comunicatele noastre pentru detalii despre locație, date și modalități de participare.
Viziunea noastra – sa fim un organism de reglementare si reprezentare eficient si credibil,
care actioneaza in acord cu principiile excelentei si care este continuu adaptat dinamicii schimbărilor societații.
PREȘEDINTE OAMGMAMR
FILIALA TELEORMAN
TOMA SOFICA
______________
ANUNȚ IMPORTANT
Vă aducem la cunoștință că au sosit diplomele
de grad principal, sesiunea 2024 !!
Vă așteptăm la sediul Filialei OAMGMAMR
Teleorman cu certificatul de membru în
original pentru a intra în posesia diplomei de
grad principal.
______________
Cerere Aviz anual 2025,
acte necesare, aici pentru Download:
______________
Hotararea nr 5/11.03.2020 – privind eliberarea avizului anual,
Vezi link. Hotararea nr 5-11,03,2020 – privind eliberarea avizului anual
_________________
Comunicat,
Datorita Starii de urgenta in care ne aflam, Filiala OAMGMAMR Teleorman, si-a suspendat temporar programul de lucru cu publicul. Excepție vor face situațiile în care se impune prezența la Filiala a membrilor OAMGMAMR. În aceste situații se vor face programări prin intermediul adresei de e-mail [email protected], cu menționarea explicită a motivului sau la numarul de tel 0727.778.739, Presedinte Toma Sofica.
__________________
Cursuri Online – GRATUITE – OAMGMAMR Filiala Teleorman ia în serios epuizarea profesională și riscurile aferente asupra asistenților medicali.
Oferim ,,Cursul de formare profesională în prevenirea și managementul epuizarii profesionale,, cu titlul de GRATUIT acest lucru fiind posibil doar pe platforma de cursuri online.
https://oamr-teleorman.ro/curs/
Cursul beneficiaza de 15 credite EMC.
__________________
ANUNŢ privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2018
Publicat pe 28 Septembrie 2018
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2018, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
- Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
- Documente necesare înscrierii:
(1) La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:
- a) cererea de înscriere, cu datele de contact;
- b)declarație privind informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către OAMGMAMR;
- c) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;
- d) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primește documentele să certifice „în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
- e) copia atestatului de echivalare, după caz;
- f) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate, acesta va depune copia diplomei obținute în străinătate însoțită de traducerea legalizată în limba română și de copia documentului de recunoaștere a calificării în România;
- g) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:
(I) experiența profesională de minimum 5 ani la data susținerii examenului, cumulată în specialitatea în care a profesat cu titlul de soră medicală/oficiant medical (M) si asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condițiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);
(II) condițiile de încadrare și de durată precizate pentru următoarea situaţie:
La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obținut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de pregătire pentru obținerea specializărilor în domenii complementare specialității de bază de către asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie, cu modificările și completările ulterioare și ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 942/2017 pentru aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenții medicali generaliști, moașe și asistenții medicali, cu modificările și completările ulterioare, pot participa și asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie care fac dovada încadrării, în condițiile legii, în funcția de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parțial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susținere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialității respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneo-fizioterapie, de nutriție și dietetică, de igienă și sănătate publică.
- h) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
- i) dovada plății sumei de participare la examen.
(2) Candidații care au desfășurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10, alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul de lucru efectiv prestat.
(3) În situația în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată și traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă și legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.
(4) Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.
- Datele de desfășurare a examenului, pe specialități:
01.11.2018- examen – asistenţi medicali generalişti, surori medicale, oficianţi medicali;
02.11.2018- examen- asistenţi medicali- alte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti;
- Înscrierile la examen se fac în perioada 08.10.2018 – 23.10.2018, pentru toate specialităţile, la sediul filialelor judetene/a municipiului București ale OAMGMAMR.
- Cuantumul sumei de participare la exameneste de 150 lei/participant.
-
- Suma se va plăti în contul IBAN RO49UGBI0000362008983RON, deschis la GARANTI BANK, beneficiar OAMGMAMR, CIF 15346984;
- Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2018”
- Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa https://www.oamr.ro/anunt-privind-organizarea-si-desfasurarea-examenului-de-grad-principal-pentru-asistenti-medicali-generalisti-moase-asistenti-medicali-surori-medicale-si-oficianti-medicali-sesiunea-2018/